Week 2 - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marissa Franken - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marissa Franken - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

20 Januari 2018 | Zwitserland, Lausanne

Lieve lezers,

Afgelopen week was heel anders dan de eerste week. Het was een week waarin we de diepte in gingen op vele fronten; in het meer en meer ontdekken wie God is en wat zijn verlangen is voor ons en voor de wereld, het kwetsbaar opstellen richting elkaar en in vertrouwen uit je comfort-zone stappen om vervolgens een licht te kunnen zijn voor de mensen die Jezus nog niet kennen.

Iedere ochtend na het ontbijt volgt driekwartier stille tijd waarna we bijeen komen in het klaslokaal om God te prijzen middels aanbidding of iemand deelt een bijbeltekst of thema wat op zijn/haar hart ligt ter bemoediging. We doen dit omdat dit tijdens de zendingsfase een belangrijk onderdeel zal zijn; spreken in gemeentes om elkaar te bemoedigen.
Vervolgens kregen we in de ochtend onderwijs met als thema ‘’het vaderhart van God’’. Soms kunnen we ‘’slapen’’ en de immens grote liefde die God voor ons heeft als mensen aan ons voorbij laten gaan of nauwelijks opmerken. De lessen van afgelopen week hebben weinig nieuwe informatie opgeleverd, maar hebben mij wel opnieuw wakker geschud en dat is net zo belangrijk, zo niet belangrijker.
Jezus kwam niet alleen op aarde om voor onze zonden te sterven, Hij kwam ook om te laten zien hoe we door God bedoeld zijn als mens en hoe we Gods karakter kunnen weerspiegelen in ons dagelijks leven; in onze gedachten en in ons handelen. Gelukkig is God altijd dichtbij om ons te helpen hierbij. In feite kun je niet dichter tot God komen dan je al bent, alleen meer bewust worden van zijn aanwezigheid. Deze waarheid ging weer extra leven afgelopen week.

Iedere middag hebben we eerst ‘practical ministry’ waarbij we God dienen op een praktische manier en om het voor iedereen aangenaam en leefbaar te houden in het huis.
Vervolgens hebben we ‘ministry circles’ waar ik in mijn vorige blog al kort iets over vertelde of we hebben ‘city outreach’.
Bij ‘ministry circles’ worden we opgesplitst in kleine groepen waarbij iedereen op een andere manier Jezus liefde uitdraagt richting mensen die Hem nog niet kennen. Ik ben ingedeeld bij de ministry circle van Moslim vluchtelingen. We gingen naar Lausanne en hebben voor de vluchtelingen in Lausanne gebeden. Momenteel zijn we helaas nog niet in de gelegenheid om daadwerkelijk met Moslim vluchtelingen in gesprek te gaan.
Het asielzoekerscentrum waar de base goede connecties mee had is tot voor kort gesloten. We bidden daarom dat God deuren mag openen om in contact te komen met Moslim vluchtelingen. Tot die tijd zal de ministry circle zich voornamelijk richten op de daklozen in Lausanne.
Tijdens ‘city outreach’ gaan we Lausanne in met als doel het gesprek aan te gaan en te bidden voor mensen die daarvoor open staan. Zo mochten we afgelopen woensdag bidden voor een jongen die wel in iets geloofde maar hier niet goed woorden aan kon geven. Hij leek open te staan voor ons gesprek maar tegelijkertijd ook erg onrustig en gereserveerd. Hij gaf aan komende woensdag in de stad te zijn, dus we hopen dan opnieuw in gesprek te mogen gaan met hem.
Iemand anders deelde dat zij een vrouw op een bankje zag zitten en sterk het gevoel kreeg naar haar toe te moeten lopen en te zeggen dat God van haar houdt. Ze liep naar de vrouw toe en deelde deze woorden. De mevrouw reageerde met de woorden ‘’dit is precies wat ik nodig had, bedankt dat je dit mij kwam vertellen’’.

Ik wil jullie een gezegend weekend toe wensen en ook alvast een goede week. In gedachten en in gebed ben ik bij jullie.

Bidpunten:
- Wilt u/wil je bidden voor de jongen en vrouw uit de blog en dat we weer in gesprek met desbetreffende jongen mogen komen.
- Wilt u/wil je bidden dat God deuren mag openen om contacten te leggen met Moslim vluchtelingen.
- Wilt u/wil je bidden voor mij en alle mensen die de DTS volgen. Dat we Gods liefde steeds meer mogen ontdekken en dit mogen overdragen aan anderen.

Dankpunten:
- De openheid en kwetsbaarheid binnen de groep
- Gods voelbare aanwezigheid en zegen in het huis en daarbuiten


  • 25 Januari 2018 - 19:25

    Anja Hertgers:

    Hoi Marissa,
    Fijn dat jij jouw ervaringen met ons deelt. Wat heb je in een week al weer veel gehoord en gedaan zeg.
    Lijkt mij best lastig om je open en kwetsbaar op te stellen bij mensen die je nog niet goed kent.
    Super dat je dit doet. Jij en alle mensen die de DTS volgen ook een goed weekend gewenst.

  • 25 Januari 2018 - 22:46

    Jan Versluis:

    Hoi Marissa, mooi dat je dit allemaal gaat doen. Het zal best wel wennen zijn zo met een nieuwe groep mensen. Hoop dat je snel goede kontakten kunt leggen in de groep.
    Hoop dat je Gods liefde en nabijheid mag ervaren.
    We denken aan je en bidden voor jou en het werk dat je daar doet.
    Liefs Jan en Gerda.

  • 28 Januari 2018 - 16:47

    Marissa Franken:

    Hoi Jan en Gerda,
    bedankt voor jullie reactie en mooie wensen!
    Fijn ook dat jullie mij en het werk hier in gebed brengen, heel bemoedigend :-)

  • 28 Januari 2018 - 16:49

    Marissa Franken:

    Hoi Anja en Evert-Jan,
    leuk om een reactie te ontvangen.
    Het klopt inderdaad dat het lastig en vermoeiend is om alles in het Engels te moeten verwoorden!
    Hopelijk gaat dat gauw vooruit.

  • 28 Januari 2018 - 20:06

    Gerda & Anjo:


    Fijn om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    En zo te lezen is dat al heel wat.
    Wij zijn in gedachten bij je en bidden voor een goede tijd.
    Veel liefs Anjo en Gerda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2018

Laatste week in Rome

07 Mei 2018

Tweede week in Rome

29 April 2018

Samen dienen met Jacko in Rome

14 Maart 2018

Update DTS

25 Februari 2018

Week 5,6,7
Marissa

Actief sinds 11 Jan. 2018
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 6623

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: