Update DTS - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marissa Franken - WaarBenJij.nu Update DTS - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marissa Franken - WaarBenJij.nu

Update DTS

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

14 Maart 2018 | Zwitserland, Lausanne

Lieve lezers,

De drie maanden in Zwitserland zitten er bijna op.
Dat betekent dat de koffers opnieuw tevoorschijn worden gehaald en ingepakt mogen worden voor de volgende bestemming: Egypte of Hongarije.
Zoals je misschien gemerkt hebt, heb ik in de blog nog niet veel verteld over de zendingslocaties. Dit heeft als reden dat ik veel onrust voelde in mijn hart als het gaat over het hier zijn, maar ook over de zendingslocaties.
In mijn vorige blog heb ik hier al een en ander over verteld. Ik vertelde dat ik mijzelf regelmatig af vraag of het Gods bedoeling is dat ik de DTS af maak of dat God iets anders in gedachten heeft voor mij.
Ik heb vele momenten van stille tijd gehad, heel veel gesprekken gevoerd en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik eind maart terug kom naar Nederland.

Deze keuze komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Het is een lang proces geweest waarbij ik langzaam maar zeker toe groeide naar een keuze. Bovendien is het geen makkelijke keuze geweest, maar in mijn hart voel ik dat dit de juiste beslissing is en sindsdien ervaar ik meer rust en vrede.
En het allerbelangrijkste: ik heb ervaren dat God 100% achter deze keuze staat, wat natuurlijk cruciaal is.
Graag licht ik het proces persoonlijk toe. Dit omdat ik het proces zo zuiver mogelijk wil communiceren en een persoonlijke toelichting hier beter op zijn plaats is dan in detail te treden via de blog. Daarnaast vertel ik graag hoe ik de resterende twee maanden zal gaan invullen want ik ben al druk bezig met een nieuwe invulling hiervan. Bovendien deel ik graag wat ik de afgelopen drie maanden heb geleerd en op welke manier we van betekenis mochten zijn voor de mensen uit Lausanne.

Het is een ontzettend leerzame tijd geweest (niet alleen de drie maanden hier in Zwitserland, maar ook de voorbereidingstijd in Nederland). Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie steun, voor jullie liefde, bemoedigende woorden, voor de gebeden, de financiële middelen en voor de appjes/mailtjes etc.
Zonder jullie had ik dit absoluut niet gekund!!

Vele lieve groetjes en zegen en bedankt voor het lezen van alle blogs.

p.s. binnenkort zal er een stukje in de Kerkklanken verschijnen met de datum waarop ik een praatje zal gaan houden in Het Hoogepad.

  • 18 Maart 2018 - 13:27

    Thea Jansen:

    Hoi Marissa,
    Deze beslissing zal niet gemakkelijk voor je geweest zijn. Goed dat je een keuze gemaakt hebt. Dat is altijd fijner dat die onzekerheid van : wat moet ik nou. Ik hoop er te kunnen zijn als je gaat vertellen over je belevenissen en je toekomstige plannen.
    Sterkte met alles.
    Lieve groet, Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2018

Laatste week in Rome

07 Mei 2018

Tweede week in Rome

29 April 2018

Samen dienen met Jacko in Rome

14 Maart 2018

Update DTS

25 Februari 2018

Week 5,6,7
Marissa

Actief sinds 11 Jan. 2018
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 6638

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: