Samen dienen met Jacko in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Marissa Franken - WaarBenJij.nu Samen dienen met Jacko in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Marissa Franken - WaarBenJij.nu

Samen dienen met Jacko in Rome

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

29 April 2018 | Italië, Rome

Beste lezers,
Eind maart ben ik teruggekomen in Nederland, na ruim 2,5 maand in Lausanne te zijn geweest. Het was geen makkelijke beslissing, maar ik heb er tot nog toe geen spijt van gehad. Mooi om te merken hoe veel mensen met me meegeleefd hebben, dank jullie wel daarvoor!

Ik heb in mijn laatste blog verteld dat er mogelijk een andere invulling zou komen van mijn uitzending. Op het moment van schrijven zit ik Rome, samen met Jacko. We hebben samen biddend besloten om te gaan dienen onder daklozen, vluchtelingen en kwetsbaren in de stad Rome. We hebben contact gezocht met de stichting Sant’Egidio. Deze organisatie is hierin actief en betrokken. En niet alleen in Rome, maar over de hele wereld. Zo zitten ze bijvoorbeeld ook in Amsterdam en Apeldoorn.

Jacko en ik zijn hier sinds afgelopen maandag en we zijn inmiddels al actief geweest bij het werk onder de daklozen. Afgelopen week hebben we samen met andere vrijwilligers voedsel en drinken uitgedeeld aan daklozen rondom de Sint Pieter, zijn we op bezoek geweest bij een centrum waar zo’n 1000 daklozen per dag te eten krijgen (hier gaan we volgende week mee helpen) en hebben we kennis gemaakt met een Nederlandse priester in opleiding die ons een en ander verteld heeft over de organisatie en over Rome. Erg bijzonder om dit werk te mogen doen bij deze kwetsbare mensen.

We hoorden een bijzonder verhaal van iemand die dakloos is geworden. Hij heeft vorig jaar, samen met anderen, een voetbaltoernooi georganiseerd om geld in te zamelen voor slachtoffers in rampgebieden. Heel indrukwekkend en bemoedigend dat iemand die zo weinig heeft zo veel uit kan delen en kan betekenen voor anderen. Dat geeft ons veel inspiratie.

Komende weken gaan we verder met hetzelfde werk en hopen we veel dakloze vrienden te helpen en te bemoedigen, ook met het evangelie.

Groetjes van Jacko en Marissa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2018

Laatste week in Rome

07 Mei 2018

Tweede week in Rome

29 April 2018

Samen dienen met Jacko in Rome

14 Maart 2018

Update DTS

25 Februari 2018

Week 5,6,7
Marissa

Actief sinds 11 Jan. 2018
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 6631

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: