Samen dienen met Jacko in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Marissa Franken - WaarBenJij.nu Samen dienen met Jacko in Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van Marissa Franken - WaarBenJij.nu

Samen dienen met Jacko in Rome

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

29 April 2018 | Italië, Rome

Beste lezers,
Eind maart ben ik teruggekomen in Nederland, na ruim 2,5 maand in Lausanne te zijn geweest. Het was geen makkelijke beslissing, maar ik heb er tot nog toe geen spijt van gehad. Mooi om te merken hoe veel mensen met me meegeleefd hebben, dank jullie wel daarvoor!

Ik heb in mijn laatste blog verteld dat er mogelijk een andere invulling zou komen van mijn uitzending. Op het moment van schrijven zit ik Rome, samen met Jacko. We hebben samen biddend besloten om te gaan dienen onder daklozen, vluchtelingen en kwetsbaren in de stad Rome. We hebben contact gezocht met de stichting Sant’Egidio. Deze organisatie is hierin actief en betrokken. En niet alleen in Rome, maar over de hele wereld. Zo zitten ze bijvoorbeeld ook in Amsterdam en Apeldoorn.

Jacko en ik zijn hier sinds afgelopen maandag en we zijn inmiddels al actief geweest bij het werk onder de daklozen. Afgelopen week hebben we samen met andere vrijwilligers voedsel en drinken uitgedeeld aan daklozen rondom de Sint Pieter, zijn we op bezoek geweest bij een centrum waar zo’n 1000 daklozen per dag te eten krijgen (hier gaan we volgende week mee helpen) en hebben we kennis gemaakt met een Nederlandse priester in opleiding die ons een en ander verteld heeft over de organisatie en over Rome. Erg bijzonder om dit werk te mogen doen bij deze kwetsbare mensen.

We hoorden een bijzonder verhaal van iemand die dakloos is geworden. Hij heeft vorig jaar, samen met anderen, een voetbaltoernooi georganiseerd om geld in te zamelen voor slachtoffers in rampgebieden. Heel indrukwekkend en bemoedigend dat iemand die zo weinig heeft zo veel uit kan delen en kan betekenen voor anderen. Dat geeft ons veel inspiratie.

Komende weken gaan we verder met hetzelfde werk en hopen we veel dakloze vrienden te helpen en te bemoedigen, ook met het evangelie.

Groetjes van Jacko en Marissa!