Week 4 - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marissa Franken - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Lausanne, Zwitserland van Marissa Franken - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

04 Februari 2018 | Zwitserland, Lausanne

Lieve lezers,

Er is weer een week voorbij en wat is er veel gebeurd en gezegd tijdens de lessen (lectures) van deze week. Het is een uitdaging om alles samen te vatten, zeker omdat ik voor mezelf ook nog alles op een rijtje moet zetten. Daarom vertel ik er heeeel globaal iets over.
De spreker gaf aan dat we als mensen ons gemakkelijk kunnen afsluiten en ons terugtrekken in onze eigen wereld en op deze manier verdwijnt God naar de achtergrond. Het is goed om hier bewust van te zijn en hiervoor op te passen omdat we de tegenstander op deze manier meer ruimte kunnen geven. Hij zei: ‘’Don’t push things down, but push things up. Search for the Lord and stay open’’.
Kortom, blijf God zoeken in welke emotie, gedachte, omstandigheid ook. Dit zorgt er namelijk voor dat je in contact blijf met de Vader.
Mocht je geïnteresseerd zijn in wat er allemaal nog meer is besproken, mail/app mij gerust. Ik kan je dan evt. de powerpoint presentatie sturen van de spreker.

Dinsdag zijn we naar het centrum van Lausanne gegaan om broodjes gezond en chocolademelk uit te delen aan daklozen. De broodjes en chocolademelk gingen als warme broodjes over de toonplank, maar het bleek behoorlijk lastig om een gesprek te starten; vanwege de taalbarrière maar ook vanwege de drugs. In de tijd dat wij daar namelijk waren werd er gedeald.
Wat een wereld! Ik werd er verdrietig van dat deze mensen iedere dag opnieuw betrokken zijn in deze donkere en lege wereld. Uiteindelijk konden we toch met twee mannen een gesprek starten, wat behoorlijk kwetsbaar was.

Woensdag gingen we opnieuw naar Lausanne i.v.m. local outreach (evangelisatie). Dit keer hadden we het groots aangepakt.
Middenin het centrum, op het centrale plein hadden we luidsprekers neergezet om worship nummers af te spelen en te zingen. We hadden tafels en stoelen klaar gezet zodat mensen konden genieten van de worship muziek onder het genot van chocolademelk, lekkernijen en goede gesprekken. Bovendien was er Zumba waarbij we mensen uitnodigden om mee te dansen. Er werden bijbels uitgedeeld en de kinderen konden geschminkt worden.
Het was mooi om te zien hoeveel mensen hierop afkwamen. Ik vond het opvallend hoeveel mensen nieuwsgierig zijn naar wie Jezus is. Zo kwam er een jongen op ons af die vertelde dat hij een dealer was in drugs. Hij vertelde dat hij momenteel geen drugs meer had om te verkopen dus dat hij geen eten had voor die dag. We raakte met hem in gesprek over het geloof en we mochten voor hem bidden. Vervolgens liep hij weg om even later weer terug te komen, dit gebeurde een aantal keer. Een aantal jongens die ook de DTS volgen gingen een potje voetballen met hem en de jongen vroeg of we hier volgende week weer zouden zijn. Hopelijk zien we hem dus volgende week weer.

Deze week zijn ook de zendingsteams bekend gemaakt en ik mag naar Egypte!!
Binnenkort zullen we met het team bijeenkomen om voorbereidingen te treffen voor de zendingsfase. In een volgende blog zal ik daar meer over vertellen :-)
Wat heel belangrijk is: vanwege onze veiligheid mag de naam van het land niet bekend worden gemaakt via social media (facebook, instagram, twitter). Bovendien mag ik, ook vanwege de veiligheid, niet in detail treden wat we daar gaan doen, ik mag alleen een globale indruk geven. T.z.t. zal ik hier het een en ander over vertellen.
Mocht je hier vragen over hebben, schroom vooral niet om het mij te vragen.

Ik wens iedereen een gezegende week en heel erg bedankt voor het lezen van de blogs en alle reacties/appjes/mailtjes. Dat is erg bemoedigend!
Veel liefs

  • 04 Februari 2018 - 19:43

    Truus Hermkens:

    Hoi Marissa, mooi om op deze manier op de hoogte te blijven van alles wat je mee maakt.
    Heel veel succes, nu in Zwitserland en zeker ook voor straks in Egypte.

  • 09 Februari 2018 - 18:40

    Opa Uenk:

    Heel mooi om jouw ervaringen te lezen Marissa! Zet'm op!
    groetjes van oma en opa

  • 10 Februari 2018 - 10:53

    Marleen:

    Hoi Marissa,

    Het lijkt alsof je daar wel op je plek zit en daar ben ik blij om. Het is toch niet niks zo'n reis. Mooi om jou verhalen hier terug te kunnen lezen. Veel succes ook in Egypte straks!

    Liefs Marleen

  • 10 Februari 2018 - 12:10

    Saskia:

    Lieve Maris,

    Wat maak je veel mee in zo'n week. Indrukwekkend en spannend ook. Ik hoop dat je je op je plek voelt en je team een beetje als familie voor je kan zijn. Ben benieuwd wat je met name energie geeft. Veel liefs en vrede!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Lausanne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2018

Laatste week in Rome

07 Mei 2018

Tweede week in Rome

29 April 2018

Samen dienen met Jacko in Rome

14 Maart 2018

Update DTS

25 Februari 2018

Week 5,6,7
Marissa

Actief sinds 11 Jan. 2018
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 6630

Voorgaande reizen:

11 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: